19 jan 2012

Viva La Aventura

Barcelona 18 Januari 2012



"Well, I just got into town about an hour ago / Took a look around, see which way the wind blow" 

En het blies me gelijk de goede kant op. En dat onder te veel geouwehoer, afgezien van het aantal kilo's overbagage die ik mee diende te zeulen naar de plek welke ik mijn huis zal noemen voor de komende 4.5 maanden. Ik heb het klassiek knusse Barcelonaase stulpje dan ook, zonder voorafgaand gemaakte routeplanning (dat verhoogt het avontuur gehalte) met gemak gevonden. Itmon-Oss-Trein-Best-Bus-Airport-Lucht-Airport-Girona-Bus-Barcelona-Metro-SagradaFamilia.. Een goeie en veilige trip is achter de rug. 

Nadat ik een bakkie leut en wat huisregels met de huisbazin had uitgewisseld, werd het tijd om even te rusten en op kracht te komen. Dit tijdens het uitpakken, acclimatiseren en de galmende klanken van een Black Keys album begrijpt u. Want wat was dat een goeie sleep zeg.. Tja, Alex zou Alex niet zijn als hij op een vliegveld te Eindhoven de regels weet te vinden en ze ook nog eens weet te ombuigbluffen.. Die lieve ochtendhumeurloze balie dames waren zo attent om me eerst een rekening van €200,- voor te schotelen wegens de belachelijke overbagage die ik bij me had. (die klote weegschaal thuis heeft me opgelicht!!) Maar na enig beraam, een glimlach en een goed plan wisten die dames en ik de hele zooi te verdelen tot een extra handbagage item en zodoende de rekening te reduceren naar 3 tientjes.. Hell of start yes!!

De eerste plaat is gemaakt, al mn gear is uitgepakt en net als ikzelf bijna gesetteld. Ik ga nu mijn skateboard in elkaar gaan schroeven en als de sodemieter het terrein verkennen, om vervolgens de eerste beste supertoko te vinden om de koelkast en mijn maag royaal rijkelijk te vullen met lokale spaanse lekkernijen.. Het weer? ZON!!! Warm? 'n graad of 13/15 Maar in de zon zeker 20..
Het is hier nu al geweldig!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten